המועצה > חדשות ועדכונים > ארכיון כתבות > ארכיון כתבות 2010

ארכיון כתבות 2010

תאריך: 05/07/2010

המועצה הישראלית לצרכנות: מסקר שנערך בקרב 1,222 איש עולה כי  מרבית הצרכנים אינם צופים במרבית הערוצים.
 
היום .4.7  הועברו  קלסרים ובהם מאות  מכתבי צרכנים שהגיעו למועצה לצרכנות הקוראים לראש הממשלה, ולשרי האוצר והתקשורת, לתמוך ברפורמת החבילה הצרה של חברות הכבלים והלוויין.
המועצה פנתה לחברי המערך הארצי שלה (מאמ"ץ), וכן דרך אתר האינטרנט שלה, ובקשה מהגולשים לסמן את הערוצים בהם הם נוהגים לצפות.
ממצאי הסקר העלו כי רוב הנסקרים צופים בממוצע ב 9.5 ערוצים בלבד!.

חבילת צפייה בסיסית כוללת בחבילת הבסיס של יס- 49 ערוצים , ובחבילת הבסיס של  הוט 62 ערוצים ועולה לצרכן כ- 210 שקלים לחודש.

מתוצאות הבדיקה עולה כי  רוב הערוצים הכלולים בחבילות הבסיס אינם נצפים כלל על ידי הצרכנים . כך שרוב הצרכנים משלמים  כסף בעיקר על מה שכלל אינם  רוצים.
בימים אלו מתגבשת הצעת חוק בתחום שידורי הטלביזיה בישראל, הבאה לחייב את חברות הכבלים והלווין להציע לקוחותיהן  חבילת בסיס  צרה,  הכוללת מספר מצומצם של ערוצים במחיר סביר.

ערוצים נוספים יסופקו בתשלום ולפי דרישה מפורשת של הצרכן, כך שכל אחד ישלם אך ורק עבור הערוצים בהם הוא מעוניין. חברות הכבלים והלוויין מתנגדות להצעה, שתפגע לטענתן בהכנסותיהן, ומנסות להפעיל את השפעתן למניעתה. במכתב שנלווה למכתבים שהעביר היום מנכ"ל המועצה לצרכנות עו"ד אהוד פלג  לראש הממשלה בנימין נתניהו,  לשר האוצר יובל שטיניץ ולשר התקשורת משה כחלון, כתב פלג  כי, "כשקול הצרכנים נשמע בצורה כל כך ברורה, בנוגע  לשירות בסיסי הנמצא כמעט בכל בית בישראל, יש לפעול למען קידום הצעת החוק להנהגת חבילת בסיס צרה,  בה הצרכן יימנע מתשלום מיותר,  וישלם אך ורק עבור ערוצים בהם הוא מעוניין.
עוד הוסיף מנכ"ל המועצה כי "חופש הבחירה של הערוצים הוא ביטוי לאוטונומיה של רצון הפרט שהוכרה כערך צרכני בסיסי בפסיקת בית המשפט".